Krakowskie Przedmieście w Warszawie, kultowa ulica polskiej stolicy, w środku wakacji zostało poddane bolesnej, ale koniecznej operacji wymiany starego bruku na nowy po 16 latach.
Nowa technologia naprawy bruku
Magistrat podaje na swoich stronach, że jest to ostatni etap naprawy nawierzchni Traktu Królewskiego, a jako pierwsza, w 2017 i 2018 roku, remontowana była ulica Miodowa. Według tych informacji to wtedy udało się opracować technologię, która wytrzymuje intensywny ruch autobusów.
Dalej czytamy, że już w 2019 roku Zarząd Dróg Miejskich powrócił z pracami na Krakowskie Przedmieście i "kawałek Nowego Światu, gdzie ta sama technologia użyta została podczas remontu nawierzchni jezdni na odcinku od ulicy Świętokrzyskiej do Królewskiej".

Wakacyjne prace mają na celu naprawienie ostatniego fragmentu Traktu – między Królewską i Miodową. Poprzedni remont tego odcinka odbył się w 2008 roku, czyli 16 lat temu.
Miasto zapowiada, że "po zakończeniu prac nawierzchnia będzie zabezpieczona przed uszkodzeniami".
Wakacje to dobry czas na remont
Według miejskich urzędników to dobry czas na remont. Rok szkolny oficjalnie zakończył się 21 czerwca i dla wielu osób rozpoczął się okres wyjazdów i odpoczynku. Także zakończenie zajęć na Uniwersytecie Warszawskim, było dla drogowców sygnałem, że to idealny czas na prace remontowe.
-"Ruch uliczny jest mniejszy, więc ewentualnie zamknięcia czy objazdy, nie wywołają dużych utrudnień. Dlatego też termin rozpoczęcia remontu na Krakowskim Przedmieściu nie jest przypadkowy. Najbardziej skomplikowane roboty zostaną przeprowadzone właśnie w wakacje" - czytamy na stronach urzedu miasta stołecznego Warszawa.
Zmiany w ruchu
Zmiany na Krakowskim Przedmieściu wprowadzone zostały w piątek, 21 czerwca, od godziny 23:50. Drogowcy ustawili zakazy wjazdu za skrzyżowaniem z ulicą Senatorską i z ulicą Królewską. Natomiast skrzyżowania pozostały przejezdne.
Ulice: Kozia, Trębacka, Ossolińskich, Karowa i Bednarska nie mają połączenia z remontowanym odcinkiem Krakowskiego Przedmieścia. Dlatego na Koziej i Bednarskiej został wprowadzony ruch dwukierunkowy oraz zakaz parkowania. Dojazd do Koziej zaplanowany został od strony ulicy Trębackiej, a do Hotelu Bristol – ulicą Karową.
Według cytowanych powyżej zapowiedzi medialnych ulubiony stołeczny deptak wyłączony będzie z ruchu do końca wakacji 2024 roku.
BEB